Papers in conferences

  1. Curiel, E., et al. (2023). Assessing the Knowledge and Attitudes of Spanish Early-Stage Academics towards Predatory Journals. 27th International Conference on Science, Technology and Innovation Indicators (STI 2023), Leiden (Holanda). Septiembre 2023.
  2. Comas, R. et al. (2022). ACADEMIC DISHONESTY AMONGST POSTGRADUATE STUDENTS: THE EVOLUTION OF MISCONDUCT BASED ON EXPERTS' KNOWLEDGE. 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Sevilla 7-9 noviembre.
  3. Comas, R. (2022). Del plagio a la e-suplantación: la sofisticación y automatización de las conductas deshonestas en la universidad. Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica, Costa Rica, 21 de Octubre.
  4. Comas, R. (2022). Las editoriales y revistas con comportamientos no estándar: mala praxis en la difusión y comunicación científica. Universidad de Monterrey (México), online, 29-30 de Septiembre.
  5. Comas, R. et al. (2022). Predatory journals in education sciences: an exploratory analysis. VI International Virtual Conference on Educational Research and Innovation. Online 28-29 Septiembre.
  6. Comas, R. (2022). Mesa Redonda: Ética de la investigación en ciencias sociales y humanidades. XL COLOQUIO DE INVESTIGACIÓN BIBLIOTECOLÓGICA Y DE LA INFORMACIÓN. Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información UNAM, Ciudad de México, 28 de Septiembre. 
  7. Comas Forgas, R. et al. (2022). CAUSAS DE LA DESHONESTIDAD ACADÉMICA EN POSTGRADO: ANÁLISIS DE UN PANEL DELPHI CON EXPERTOS IBEROAMERICANOS. Online 27-29 Septiembre.
  8. Comas Forgas, R. et al. (2022). REVISTAS DEPREDADORAS: ANÁLISIS DE SUS CARACTERÍSTICAS EN BASE A LA OPINIÓN DE INVESTIGADORES ESPAÑOLES. Foro FECIES. Online 27-29 Septiembre.
  9. Comas, R. (2022).  Integridad académica en postgrado en el contexto iberoamericano: la opinión de los/as expertos/as. V CONFERENCIA INTERUNIVERSITARIA Integridad académica entre profesorado y alumnado. A Coruña 28 de octubre.
  10. Gallent, C. & Comas, R. (2022). Prévalence et évolution des conduites frauduleuses chez les étudiants de Master et Doctorat : la vision des responsables académiques. 2ème Colloque International de Recherche et Action sur l'Intégrité Académique. Coimbra (Portugal) 16-18 Junio.
  11. Curiel, E. & Pozo, T. (2022). EVOLUCIÓN DE LAS CONDUCTAS DESHONESTAS ENTRE ALUMNADO DE POSGRADO: LA VISIÓN DE LAS/OS DOCENTES. XX Congreso Internacional de Investigación Educativa «Educación inclusiva y equitativa de calidad en tiempos de crisis». Santiago de Compostela 14-17 junio.
  12. Cerdà, A. & Comas, R. (2022). FACTORES EXPLICATIVOS DE LA DESHONESTIDAD ACADÉMICA ENTRE EL ALUMNADO DE POSTGRADO. XX Congreso Internacional de Investigación Educativa «Educación inclusiva y equitativa de calidad en tiempos de crisis». Santiago de Compostela 14-17 junio.
  13. Montserrat Sánchez-Escribano, I. & Comas Forgas, R. (2022). Policies and regulations against fraud in evaluations: the situation of postgraduate level in Spain. European Conference on Academic Integrity and Plagiarism 2022. Porto (Portugal) 4-6 mayo.
  14. Gallent, C. (2022). Integritat acadèmica entre l'alumnat de postgrau: evidències a partir d'un estudi de cas. IV Jornadas de Investigación e Innovación Educativa en las Islas Baleares. Palma 11-12 marzo.
  15. Morey López, M. et al. (2022). Tipologia del professorat de postgrau en funció de la seva posició respecte als factors institucionals relacionats amb la deshonestedat acadèmica. IV Jornadas de Investigación e Innovación Educativa en las Islas Baleares. Palma 11-12 marzo.
  16. Comas, R. Cerdà, T. & Mut, T. (2022). THE POTENTIAL OF INTERNET SEARCH METRICS FOR THE ANALYSIS OF ACADEMIC DISHONEST BEHAVIORS. INTED2022 (16th annual International Technology, Education and Development Conference), Online 7-9 Marzo.
  17. Comas, R. (2022). TEXT SIMILITUDE ANALYSIS OF MASTER DISSERTATION: A DIRECT APPROACH TO UNDERCOVER PLAGIARISM IN POSTGRADUATE PROGRAMS. INTED2022 (16th annual International Technology, Education and Development Conference), Online 7-9 Marzo.
  18. Comas, R. (2021). Deshonestidad académica: del plagio a la suplantación mediante robots (pasando por las fábricas de trabajos académicos), un paseo por el "lado oscuro" de la universidad. I Seminario Internacional de Literacidad y Multimodalidad, Universidad Nacional de San Agustín (Perú), 16 de diciembre.  
  19. Touza, C., Mut, B. & Curiel, E. (2021). Percepciones, experiencias, actitudes y conocimientos de los estudiantes de postgrado sobre integridad en la investigación. XV Congreso Internacional de Educación e Innovación, 13-15 diciembre, Florencia (Italia).
  20. Comas, R., Pozo, T. & Morey, M. (2021). Oferta de trabajos a la carta en portales de anuncios por palabras: una invitación al fraude académico. EDUNOVATIC2021, Online 1-2 diciembre.
  21. Ferrer Juan, A. Comas Forgas, R. Cerdà Navarro, A. & García Parra, M. (2021). Final master thesis dissertations outsourcing through digital marketplaces. 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Sevilla 8-9 noviembre.
  22. Comas, R. & Briceño, M. (2021). Las conductas deshonestas del alumnado de posgrado: la perspectiva de los responsables académicos. 9th INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL SCIENCES AND DEVELOPMENT. Online 20-22 Octubre. 
  23. Comas, R. (2021). Más allá del plagio: nuevas conductas deshonestas y cómo actuar frente a ellas. IV CONFERENCIA INTERUNIVERSITARIA: Plagio académico: políticas institucionales y medidas de actuación. La Coruña 22 de Octubre de 2021.
  24. Comas, R. (2021). Del plagio a la suplantación: consecuencias indeseadas de las estrategias contra la deshonestidad académica. 9.° Congreso de Integridad Académica, Universidad de Monterrey (México). Del 7 al 8 de octubre de 2021. 
  25. Comas, R., et al. (2021). El efecto cobra de la lucha contra el plagio: las fábricas de trabajos académicos. II CONGRESO IBEROAMERICANO DE DOCENTES 2021 DOCENTES FRENTE A LA PANDEMIA (Congreso Virtual).Online 5 al 16 de julio de 2021.
  26. Comas, R., et al. (2021). La deshonestidad académica durante la pandemia: evidencias desde la analítica de búsquedas en internet. II CONGRESO IBEROAMERICANO DE DOCENTES 2021 DOCENTES FRENTE A LA PANDEMIA (Congreso Virtual). Online 5 al 16 de julio de 2021.
  27. Comas, R., et al. (2021). University ombudsmen annual reports as a barometer of the incidence of students' academic dishonesty on campuses. European Conference on Academic Integrity and Plagiarism 2021 7th International Conference, 2nd Virtual Conference, Online 9-11 Junio 2021.
  28. Comas R. et al. (2021). ACADEMIC INTEGRITY IN SPANISH UNIVERSITIES: ANALYSIS OF THE ANNUAL REPORTS OF UNIVERSITY OMBUDSMEN. 15th annual International Technology, Education and Development Conference, Valencia 8-11 Marzo 2021.
  29. Comas, R. et al. (2020). CONTRACT CHEATING IN SPAIN: IDENTIFICATION AND ANALYSIS OF ACADEMIC "GHOST-WRITING" WEBSITES. XIV Congreso Internacional de Educación e Innovación - Coimbra 2020, 9-11 diciembre.
  30. Comas, R. y Montserrat, I. (2020). Integridad académica:del plagio a la suplantación mediante robots ... INAECU y el Internacional Academic Program (IAP) Webinar, 27 Noviembre.
  31. Comas, R. (2020). Del plagio a la suplantación: el efecto cobra de las medidas para hacer frente al fraude académico. III Conferencia Interuniversitaria "O plaxio académico no SUG: Estudo da percepción da comunidade educativa sobre as causas que producen plaxio académico" La Coruña 23 de octubre. 
  32. Touza, C. et al. (2020). Research integrity from the perspective of postgraduate students. 13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Sevilla 9-11 noviembre.
  33. Comas, R. et al. (2020). Characterizing and measuring the cases of academic dishonesty among postgraduate students of spanish universities. 13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Sevilla 9-11 noviembre.
  34. Comas, R. et al. (2020). Retraction of academic articles due to plagiarising from doctoral dissertations: an act of academic misconduct. 12th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma Mallorca 6-7 Julio.
  35. Morey, M. et al. (2019). Academic integrity amongst postgraduate students. Research project aimed at intervention proposals. XIII CONGRESO INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN E INNOVACIÓN, Granada, 18-20 diciembre.
This website uses cookies to improve user experience. If you continue browsing the site, you are giving implied consent to the use of cookies on this website and accepting our cookie policy.
Accept